Széchenyi 2020. - befektetés a jobe

XVII. évfolyam 114. szám /2009/4. Augusztus - Szeptember

2009-11-10

AMERSFOORTBAN JÁRTUNK

Az idei nyáron, augusztusban, csoportos látogatást tettünk a Somogyjádi Református Egyház testvérgyülekezeteinél Amersfoortban.

Augusztus 10-én tettük meg Hollandiába vezető utunk első szakaszát. Magyarországot elhagyva a regensburgi szállásunk felé tartottunk, ahonnan a következő nap reggel frissen, kipihenten indultunk tovább. Késő délután futott be az egy buszból és két személyautóból álló csapatunk Amersfoortba. A szállást adó családok a "Fontein Kerk"-ben (magyarul: Szökőkút Templomban) fogadtak minket szendvicsekkel, sütikkel, kávéval és üdítőkkel.

A következő napon a sporté volt a főszerep: egy biciklitúrán vettünk részt. A 30 km-es táv alatt megismerhettük a környék jellegzetes utcáit, építészetét, tájait. Utazásunkat egy újjáépített szélmalom-múzeum megtekintésével szakítottuk meg. 13-án 70 km-re lévő Nijmegen városába utaztunk, ahol a lenyűgöző "Museumpark Orientalis"-s tekintettük meg. E szabadtéri múzeum korabeli mintára felépített kis falvaiban járva mintha visszarepültünk volna az időben kétezer évet: így ismerhettük meg jobban a három fő vallást: a judaizmust, az iszlámot és a kereszténységet.

Elérkezett a következő nap reggele, mikor csoportunk összegyűlt a" Fontein Kerk" előtti téren, hogy onnan utazzon tovább a Kijkduin városába az Északi-tenger partjára. A csodálatos időjárásnak köszönhetően mindenki nagyon jól érezte magát: voltak, akik a napfürdőzést választották, mások a hűs tengerben élvezték az óriási hullámokat.

Augusztus 15-én, szombaton "szabadnapot" kaptunk: nem volt kötött, csoportos program, hanem mindenki saját maga (vagy a fogadó családja) szervezte meg az aznapi programját. Így a csoport egy része Amszterdam keskeny utcáit, csatornáit látogatta meg, míg mások Delfináriumba, vagy vitorlázni mentek a tengerre, esetleg Amersfoort belvárosát tekintették meg a csatornákon ringatózó kis csónakokból. Vasárnap a 10 órakor a "Nieuwe Kerk"-nél (magyarul: "Új Templom"-nál) gyűltünk össze, ahol kétnyelvű istentiszteleten vettünk részt, meghallgattuk Kovács Szilvia és M.D. van der Giessen lelkészek prédikációját, és elénekeltük az azon a héten megtanult holland és magyar nyelvű éneket. Délután egy gyalogtúrán fedezhettük fel az Amersfoort környéki erdőket. A Hollandiában eltöltött hetünket idén is egy közös vacsora zárta a "Fontein Kerk"-hez tartozó gyülekezeti házban, ahol mindkét nemzet előadta a régóta gyakorolt dalokat, énekeket.

Hétfőn reggel, a búcsúzás után hátunk mögött hagytuk Amersfoortot, Hollandiát. Viszlát Hollandok! - Találkozunk jövőre! Úticélunk a németországi Regensburg városa volt. Érkezésünk után megcsodáltuk a Dóm, és az azt körülölelő belváros esti fényeit, hangulatos utcáit, tereit és kávézóit. Az estét a már jól ismert ifjúsági szállóban töltöttük, majd következő napon, Augusztus 18-án, reggeli után elindultunk otthonunk, Somogyjád felé, ahova szerencsésen megérkeztünk a késő délutáni órákban.